بهترین برنامه­ ها برای پرورش عضلات پشت

شاید شما هم یکی از آن دسته بدنسازانی باشید که سینه های  ضخیم؛ بازوهای حجیم و عضلات شش تکه چشمگیر و تفکیک شده­ای در ناحیه شکم دارند. ولی وقتی به پشت می­چرخید، ناگهان تمام ذهنیت بیننده را تغییر می­دهید چرا که نقطه ضعف پنهان شما نمایان می­شود، که احتمالاً نمودی هم از طرز فکر شماست. که اگر، بخشی از بدن را در آیینه نمی­بینید، پس نیازی هم نیست با جدیت روی آن تمرین کنید !

جای تعجبی نیست که بسیاری از افراد در پشت خود، از سطح توسعه عضلانی مشابه با عضلات جلویی بدن بهره­مند نیستند. ساختن پشتی قدرتمند نیاز به تلاش سختی دارد. پشت مجموعه ایست از عضلات متعدد از جمله لاتسیموس (عضله بزرگ پشتی) که پهن­ترین عضله بدن است و از ستون مهره­ها تا بخش خارجی پشت را پوشانده، عضلات متوازی ­الاضلاع (رومبوید) و ذوزنقه (ترپز) تا عضله راست کننده ستون مهره­ها که از بخش  میانی پشت تا پایین کمر کشیده شده. حرکات متنوع و سنگینی مورد نیاز است برای اینکه بتوانید رشدی چشمگیر را در تمام این عضلات ایجاد کنید.

این برنامه­ های تمرین تنها به حرکات پارویی و کشش از بالا که بدون شک برای ساختن پشتی کامل به آنها نیاز دارید، محدود نشده، بلکه حرکات متنوع دیگری را هم به کار گرفته­ایم، برای اطمینان یافتن از اینکه به تمام جزئیات عضلانی که برای دستیابی به پشتی حیرت انگیز مورد نیاز است، دست یابید.

. . .

برای مطالعه این مقاله باید عضو مربیان هوشمند باشید.

عضویت مربیان هوشمند

دسترسی به تمام مقالات ویژه

آپدیت هفتگی

عضویت 1 ساله

249,000 تومان

عضویت باشگاهداران هوشمند

دسترسی به تمام مقالات ویژه

آپدیت هفتگی

عضویت 1 ساله

249,000 تومان

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .