تغذیه پس از تمرین

افزایش حجم و افزایش قدرت عضلانی یعنی همان چیزی که شما به دنبال آن هستید و در باشگاه های پرورش اندام و پاورلیفتینگ و وزنه برداری یک ضرب و دو ضرب نیز به دنبال آن می گردید، نتیجه پاسخی است که بدن آدمی نسبت به محرک های بیرونی و درونی از خود به روز می دهد، به دست آمده و حاصل می شود.

گفته می شود که تمرین سنگین و فشرده با وزنه های مناسب و متناسب، مهم ترین و کارآمد تمرین محرکی است که رشد عضلانی و افزایش قدرت بدنی رضایت بخش را برای شما ورزشکاران به ارمغان می آورد. بدن آدمی برای تحریک شدن، به شدت مناسبی از تحریک احتیاج داشته و تحریک کمتر از حد لازم نیز کاری از پیش نبرده و تحریک بیش از حد مجاز نیز نه تنها به پاسخ مناسب منجر نمی شود بلکه حتی بدن را بهت زده کرده و علاوه بر مصدومیت های شدیدی که ممکن است برای شما به دنبال داشته باشد، افزایش حجم و قدرت عضلانی مطلوبی را نیز متأسفانه سبب نشده و ممکن است که مختصر حجمی را هم که در طول سالیان به دست آورده اید، از چنگ شما بیرون بیاورد.

بنابراین زمانی که در محیط تمرین و در باشگاه به سر می برید، واقع بین تر باشید و خود را با رونی کلمن و کوین لورن و فرانکو کلبمو مقایسه نکنید و ایضا نیز تمرین در باشگاه را نیز همانند پیک نیک رفتن و گذران اوقات فراغت تلقی ننمایید. تنها تمرینی را که مناسب و متناسب با شرایط بدنی تان باشد انجام دهید و از سبک تمرین کردن که حاصلی جز اتلاف وقت را در پی ندارد و از سنگین تر از حد معمول تمرین کردن نیز که مصدومیت و کاهش حجم و قدرت عضلانی و خطر تمرین زدگی را به دنبال خواهد داشت، همیشه و در همه حال پرهیز کنید.

. . .

برای مطالعه این مقاله باید عضو مربیان هوشمند باشید.

عضویت مربیان هوشمند

دسترسی به تمام مقالات ویژه

آپدیت هفتگی

عضویت 1 ساله

249,000 تومان

عضویت باشگاهداران هوشمند

دسترسی به تمام مقالات ویژه

آپدیت هفتگی

عضویت 1 ساله

249,000 تومان

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .