همه ویتامین ها برای سلامت جسمی و عضله سازی مورد نیاز هستند؛ ولی از بین آنها ویتامین های B

گروه ب (B-Complex) که از چندین ویتامین تشکیل شده است به دلیل شباهت های کم در خواصشان، وجود آن ها در منابع طبیعی و ساختار فیزیکی شان جزو مهمترین ویتامین های موجود به شمار می رود و به دلیل گوناگونی تاثیر آن ها – به ویژه برای بدنسازان – بسیار مفید است.

B-Complex حاوی ۸ ویتامین B (به علاوه ۴ ویتامین B مجازی) می باشد که همه آن ها محلول در آب بوده و با هدف خاصی مصرف می شوند. ویژگی محلول بودن آن ها مثل «ویتامین C» به این معناست که آن ها در آب بدن جذب می شوند و سپس مازاد آن از طریق ادرار دفع می شود.

البته این نکته قابل ذکر است که ویتامین های B  (حتی در شکل مکمل) نباید بیش از اندازه مصرف شوند. برای مثال، مصرف فقط کمی بیش از ۱۰۰mgs  نیاسین، ممکن است عوارضی مانند «سوزش قلب، حالت تهوع و سردرد» داشته باشد. علاوه بر این، برخی از اشکال کولین (Choline) در فعالیت برخی از باکتری های روده که در سلامتی بدن نقش دارند اختلال ایجاد کرده و از تولید ویتامین های دیگر جلوگیری کند. همچنین افراط در مصرف ویتامین B6 می تواند باعث خسارت عصبی جبران ناپذیری شود و مصرف بیش از حد فولیم اسید ممکن است باعث از بین بردن مقداری B12 شود.

گروه ب (B-Complex . . .

برای مطالعه این مقاله باید عضو مربیان هوشمند باشید.

عضویت مربیان هوشمند

دسترسی به تمام مقالات ویژه

آپدیت هفتگی

عضویت 1 ساله

249,000 تومان

عضویت باشگاهداران هوشمند

دسترسی به تمام مقالات ویژه

آپدیت هفتگی

عضویت 1 ساله

249,000 تومان

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .