مُچ دست برعکس

در بعضی از حرکات تمرینی می­توان مچ دست­ ها را بر عکس گرفت و این کار فقط باعث عوض شدن شکل اجرای حرکت نمی­شود، بلکه تا حدودی، روی ناحیه فشار واثرگذاری حرکت نیز تغییراتی به وجود می­آورد که با شناسایی آن­ ها می­توانید در جاهای لازم از حرکات مذکور در جهت تقویت نقاط ضعف خود استفاده کنید. در این مقاله برخی از بهترین حرکات مچ برعکس را همراه با نمونه برنامه تمرین معرفی می کنیم.

  • سرشانه معکوس

وقتی در حرکت پرس سرشانه مچ را برعکس بگیرید تأکید حرکت روی بخش جلویی سرشانه و فیبرهای بالایی عضلات سینه منتقل  می­شود. آرنج­ ها در پرس استاندارد کنار بدن قرار می­گیرند و در این حالت عمده فشار به بخش کناری شانه اعمال می­شود.

با  مُچ دست برعکس، آرنج­ ها جلوی بدن حرکت می­کنند و در این حالت فیبرهای جلویی بیشتر درگیر می­شوند. در بخش پائین حرکت پرس سرشانه نیز آرنج­ ها پایین­ تر می ­روند و بخش بالایی سینه بیشتر درگیر می­شد. پس از آنکه بازوها به موازات زمین می­رسند فشار اصلی روی بخش جلویی سرشانه بیشتر می­شود.

بعضی بدنسازان بیشتر به فکر بخش کناری شانه هستند تا بخش جلویی اما در مدل مچ برعکس می­توانید نقطه تلاقی سینه و سرشانه را بهتر تقویت کنید و هر دو عضله را به نمای توسعه یافته تری برسانید.

. . .

برای مطالعه این مقاله باید عضو مربیان هوشمند باشید.

عضویت مربیان هوشمند

دسترسی به تمام مقالات ویژه

آپدیت هفتگی

عضویت 1 ساله

249,000 تومان

عضویت باشگاهداران هوشمند

دسترسی به تمام مقالات ویژه

آپدیت هفتگی

عضویت 1 ساله

249,000 تومان

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .