تهیه پروتئین بدنسازی

پودر پروتئین به اضافه آب. احتمالاً فکر می کنید راه های چندانی برای یکوعه بعداز تمرین یا یک میان وعده مکملی وجود ندارد اما در این مقاله یاد می گیرد که نه تنها می توانید وعده بعد از تمرین خود را اندکی متفاوت دریافت کنید بلکه در واقع متوجه می شوید که می شود وعده بعد از تمرین را تبدیل به وعده ای خاص کرد.

اول نیاز است که پیشینه ای از پروتئین ها بدانید. مهمترین نکته ای که باید بدانید این است که به پروتئین احتیاج دارید. مو، ناخن، پوست، عضلات و … همگی برای رشد، ترمیم و سلامت نیازمند پروتئین هستند. این خیلی ساده است. در حقیقت واژه Protein از کلمه یونانیProtos به معنای «اولین» نشأت گرفته و این خودش به خوبی نشان داده که پروتئین تا چه میزان در رژیم های غذایی مهم است.

مصرف پروتئین، با معیار ۹/۱ گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن باعث افزایش جلوگیری از تمرین زدگی می شود. این تحقیق در دانشگاهی روی ۱۷ مرد بدنساز صورت گرفته است. آن ها به انجام ۴ هفته تمرینی که باعث تمرین زدگی می شد دعوت شدند. آن ها ۸ حرکت تمرین را ۳ ست با ۸ الی ۱۲ تکرار تا ناتوانی در هفته اول انجام دادند و پس از آن در ۲ هفته بعدی ۵ حرکت انتخاب کردند و هر کدام را ۵ ست با ۳ الی ۵ تکرار حداکثر انجام دادند. به افراد تحت آموزش مکمل آمینو اسید یا شبه دارو طی ۴ هفته داده شد و معیار پروتئین دریافتی شان روزی ۹/۱ گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن بود.

آن هایی که مکمل آمینو اسیدی دریافت کرده بودند تغییرات مثبت قابل توجهی در کل تستوسترون بدن خود مشاهده کردند. با این تفاسیر انواع متفاوتی از پروتئین وجود دارد که هر کدام معایبت و مزایای خاص خود را دارند. قرار نیست خیلی وارد جزئیات شوید اما به طور اجمالی مشخصات هر نوع پروتئین را بر شماری می کنید.

. . .

برای مطالعه این مقاله باید عضو مربیان هوشمند باشید.

عضویت مربیان هوشمند

دسترسی به تمام مقالات ویژه

آپدیت هفتگی

عضویت 1 ساله

249,000 تومان

عضویت باشگاهداران هوشمند

دسترسی به تمام مقالات ویژه

آپدیت هفتگی

عضویت 1 ساله

249,000 تومان

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .